söndag 14 augusti 2011

livstecken och framtida vävplats

Utan lokalen känns det tomt, det kliar i fingrarna efter att få sätta upp en väv!

Min förhoppning är dock att kunna väva i ett fint hus i ett landskap med sådana här vackra scenerier:


hälsingland

Från rummet där vävandet ska kunna äga rum hoppas jag se det här:

utsikt

Intill huset som svärfar köpt ligger dessutom en gammal vävstolsfabrik!

vävfabriken

Dessutom kommer jag att väva på en ny kompis i fortsättningen. Har fått en fin Glimåkra som varit till Afrika o vänt. 150 cm bredd och en välkommen present!

Till dess att stolen är på plats så ser jag till att hinna träffa vävkompanjonen smellyjennie så mkt som möjligt innan hon går i landsflykt o inte återvänder på länge.

1 kommentar:

Jennie sa...

Åh vilken underbar utsikt!! båda utsikterna faktiskt.

Ja du måste komma igång igen. Och vi får väl se, men jag kanske skaffar mig en britt att sitta i :)